Ikimokyklinio amžiaus vaikų autizmas: teoriniai ir praktiniai aspektai
Kodas
KMU991
Studijų kryptis
Medicina
Vykdymo būdas
Mišrus (nuotolinis ir nenuotolinis)
Apimtis valandomis
36val.
Praktikos valandos
10
Teorijos valandos
26
Skirta
dailės terapeutams
klinikinio logopedo
meno terapeutams
vaikų ligų gyd.
socialinės pediatrijos gyd.
gyd. vaikų neurologams
gyd. vaikų ir paauglių psichiatrams
ergoterapeutams
ikimokyklinio ugdymo pedagogams
kineziterapeutams
logoterapeutams
medicinos psichologams
pradinio ugdymo pedagogams
psichologams
socialiniams darbuotojams
socialiniams pedagogams
specialiesiems pedagogams
Kaina asmeniui
252.00Eur
Pažymėjimo mokestis
6Eur
Administratorius: Inga Sribikienė 837-326901
Svarbu
Kurso metu vyks praktiniai užsiėmimai. Reikės atvykti į Vaikų reabilitacijos kliniką, adresu Lopšelio g. 10, Kaunas, turėti vidaus avalinę.
Papildoma informacija
Programą teikiantis darbuotojas
doc. Indrė Bakanienė
Tikslinė klausytojų grupė (KP)
Kurso programos turinys
Tema | Trukmė |
---|---|
Kursų pristatymas | 0.50 val. |
Autizmo spektro sutrikimas: požymiai, paplitimas, priežastys, gretutiniai sutrikimai, pagalbos teikimo principai, diagnostikos principai | 2.00 val. |
Gretutiniai komunikacijos sutrikimai (apraksija, kalbos supratimo sutrikimas ir kt.). | 2.00 val. |
Autizmo intervencijų apžvalga. PACT terapija | 2.00 val. |
DIRFloor terapija | 2.00 val. |
Vaikų turinčių ASS maitinimosi sutrikimai: samprata, diagnostika, intervencijos metodai | 1.00 val. |
Struktūruotas ugdymas | 2.00 val. |
Neverbalinė komunikacija ir jos taikymas vaikams turintiems ASS | 2.00 val. |
Praktinio darbo stebėjimas | 10.00 val. |
Sensorinės integracijos sutrikimas: samprata, diagnostika | 1.50 val. |
Sensorinės integracijos sutrikimas: intervencijos metodai | 1.50 val. |
ASS turinčių vaikų elgesys ir jo valdymo būdai | 2.00 val. |
Individualios terapinės programos sudarymas, priemonių parinkimas. Atvejų pristatymas ir analizė | 5.50 val. |
Meno terapija vaikams turintiems ASS | 2.00 val. |
Mokymo(si) metodai
Paskaita, seminaras, diskusija, praktinės užduodys, savarankiškos literatūros studijos.
Viso valandų
36.00
Programos tikslai
Programos tikslas: suteikti žinių ir praktinių įgūdžių, reikalingų ikimokyklinio amžiaus vaikų autizmo spektro sutrikimų diagnostikai ir reabilitacijai.
Programos aprašymas (santrauka)
Ši programa skirta suteikti žinių apie autizmo spektro sutrikimų diagnostikos ir terapijos metodus ikimokyklinio amžiaus vaikams. Dalyviai mokysis atpažinti ankstyvus autizmo požymius, suprasti diagnostikos principus bei taikyti efektyvias terapijas praktikoje. Programa apima teorines ir praktines sesijas, skirtas įvairių intervencijų, elgesio valdymo, sensorinės integracijos ir individualių terapijos programų sudarymo įgūdžių tobulinimui. Baigus kursą, dalyviai galės sudaryti ilgalaikes reabilitacijos programas vaikams su autizmo spektro sutrikimais.
Klausytojų sk. (nuo)
10
Klausytojų sk. (iki)
15
Dėstytojas | Teorijos val. | Praktikos val. |
---|---|---|
Indrė Bakanienė | ||
Asta Kilienė | ||
Aušra Šlečkienė | ||
Irma Gaidienė | ||
Judita Rinkevičienė | ||
Indrė Akucevičiūtė |
Atvykstant reikia turėti
Vidaus avalinę.
Papildoma informacija
Praktinės dalies užsiėmimų adresas: Lopšelio g. 10, Kaunas
Kontaktinis asmuo klinikoje: studijų administratorė Žydrūnė Inčiūrienė +370 37 523024
Literatūra
Privalomoji literatūra
1. Howes OD, Rogdaki M, Findon JL, et al. Autism spectrum disorder: Consensus guidelines on assessment, treatment and research from the British Association for Psychopharmacology. J Psychopharmacol 2018; 32:3.
2. Hyman SL, Levy SE, Myers SM; Council on children with disabilities, section on developmental and behavioral pediatrics. Identification, Evaluation, and Management of Children With Autism Spectrum Disorder. Pediatrics. 2020 Jan;145(1):e20193447.
3. NICE 2018. Autism spectrum disorder in under 19s: recognition, referral and diagnosis. Available from: nice.org.uk/cg128.
Papildoma literatūra
1. Hirota T, King BH. Autism Spectrum Disorder: A Review. JAMA. 2023 Jan 10;329(2):157-168.
2. Hodges H, Fealko C, Soares N. Autism spectrum disorder: definition, epidemiology, causes, and clinical evaluation. Transl Pediatr 2020; 9(Suppl 1):S55-S65.
3. Saxena A, Chahrour M. Autism spectrum disorder. In: Ginsburg GS, Willard HF, David SP. editors. Genomic and precision medicine: primary care. Cambridge: Academic Press, 2017:301-16.
4. Taylor M. J., Rosenqvist M. A., Larsson H., Gillberg C. et al. Etiology of Autism Spectrum Disorders and Autistic Traits Over Time. JAMA Psychiatry. 2020;77(9):936-943. doi:10.1001/jamapsychiatry.2020.0680