Racionalios antibiotikoterapijos principai ir mikrobiologinės diagnostikos svarba
Papildoma informacija
Tema | Trukmė |
---|---|
S. pyogenes sukeliamų infekcijų klinikinės situacijos. Pirmo pasirinkimo ir rezerviniai antibiotikai. | 2.00 val. |
S. pyogenes kolonizacija ir infekcija akušerijos ginekologijos praktikoje | 2.00 val. |
S. pyogenes antibiotikograma, vertinimas remiantis EUCAST standarto rekomendacijomis. | 2.00 val. |
S. aureus sukeliamos infekcijos. Pirmo pasirinkimo ir rezerviniai antibiotikai. Klinikinės situacijos | 4.00 val. |
S. aureus antibiotikograma, vertinimas remiantis EUCAST standarto rekomendacijomis. | 2.00 val. |
S. pneumoniae ir H. influenzae sukeliamos infekcijos. Pirmo pasirinkimo ir rezerviniai antibiotikai. Klinikinės situacijos | 4.00 val. |
S. pneumoniae ir H. influenzae antibiotikograma, vertinimas remiantis EUCAST standarto rekomendacijomis. | 4.00 val. |
Enterobacteriaceae sukeliamos infekcijos akušerijos ginekologijos praktikoje. | 2.00 val. |
Enterobacteriaceae sukeltų infekcijų pirmo pasirinkimo ir rezerviniai antibiotikai. Klinikinės situacijos | 2.00 val. |
Enterobacteriaceae antibiotikograma, vertinimas remiantis EUCAST standarto rekomendacijomis. | 2.00 val. |
P. aeruginosa ir Acinetobacter spp. sukeliamos infekcijos. Pirmo pasirinkimo ir rezerviniai antibiotikai. Klinikinės situacijos | 6.00 val. |
P. aeruginosa ir Acinetobacter spp. antibiotikograma, vertinimas remiantis EUCAST standarto rekomendacijomis. | 2.00 val. |
Epidemilogiškai nesaugių antibiotikų neracionalaus vartojimo pasekmės. | 2.00 val. |
Paskaitos.
1 paskaita. Paskaitos tikslas – aptarti kolonizacijos ir infekcijos riziką nėštumo ir gydymo metu. Sepsio klinikinė diagnostika, toksiną neutralizuojantys antibiotikai.
2 paskaita. Paskaitos tikslas – aptarti S. aureus sukeliamas infekcijas: sepsis, minkštųjų audinių infekcijos, osteomielitas. Mikrobiologinės diagnostikos galimybės – tiriamosios medžiagos paėmimo principai, sukėlėjo išskyrimo tikimybė ir svarba. Kolonizacija ir infekcija. Pirmo pasirinkimo ir rezerviniai antibiotikai. PVL toksiną sintezuojančios padermės.
3 paskaita. Paskaitos tikslas – aptarti S. pneumoniae ir H. influenzae sukeliamas infekcijas – sepsis, meningitas, pneumonija, otitas, sinusitas. Mikrobiologinės diagnostikos galimybės – tiriamosios medžiagos paėmimo principai, sukėlėjo išskyrimo tikimybė. Kolonizacija ir infekcija. Pirmo pasirinkimo ir rezerviniai antibiotikai.
4 paskaita. Paskaitos tikslas – aptarti Enterobacteriaceae sukeliamas infekcijas: cistitas, pielonefritas, pooperacinis endometritas, nėščiųjų besimptomė bakteriurija.
5 paskaita. Paskaitos tikslas – aptarti P. aeruginosa ir Acinetobacter spp. sukeliamas infekcijas – hospitalinė pneumonija, hospitalinės šlapimo takų ir žaizdų infekcijos. Mikrobiologinės diagnostikos galimybės – tiriamosios medžiagos paėmimo principai ir svarba racionaliam antibiotikų paskyrimui. Kolonizacija ir infekcija. Pirmo pasirinkimo ir rezerviniai antibiotikai.
6 paskaita. Paskaitos tikslas – aptarti epidemilogiškai nesaugių antibiotikų neracionalaus vartojimo pasekmes. Atsparumo antibiotikams problema. Plataus spektro antibiotikų, makrolidų ir fluorchinolonų įtaka atsparių padermių selekcijai.
Seminarai ir praktikos darbai.
1 seminaras. Seminaro ir praktinių įgūdžių tikslas – aptarti dažniausiai S. pyogenes sukeliamas infekcijas: tonzilitas, sepsis, minkštųjų audinių ir žaizdų infekcijos. Mikrobiologinės diagnostikos galimybės – tiriamosios medžiagos paėmimo principai, sukėlėjo išskyrimo tikimybėPirmo pasirinkimo ir rezerviniai antibiotikai. Toksiną neutralizuojantys antibiotikai.
2 seminaras. Seminaro ir praktinių įgūdžių tikslas – įvertinti S. pyogenes antibiotikogramą, remiantis EUCAST standarto rekomendacijomis. Būtinai ir pasirinktinai testuojamų ir klinicistams pranešamų antibiotikų sąrašas.
3 seminaras. Seminaro ir praktinių įgūdžių tikslas – įvertinti S. aureus sukeliamų infekcijų tikimybę pateiktoje klinikinėje situacijoje. Empirinio ir etiotropinio antibakterinio gydymo parinkimas, atsparumo antibiotikams tikimybė.
4 seminaras. Seminaro ir praktinių įgūdžių tikslas – įvertinti S. aureus antibiotikogramą, remiantis EUCAST standarto rekomendacijomis. Būtinai ir pasirinktinai testuojamų ir klinicistams pranešamų antibiotikų sąrašas.
5 seminaras. Seminaro ir praktinių įgūdžių tikslas – įvertinti S. pneumoniae ir H. influenzae sukeliamų infekcijų tikimybę pateiktoje klinikinėje situacijoje. Empirinio ir etiotropinio antibakterinio gydymo parinkimas, atsparumo antibiotikams tikimybė.
6 seminaras. Seminaro ir praktinių įgūdžių tikslas – įvertinti S. pneumoniae ir H. influenzae antibiotikogramą, remiantis EUCAST standarto rekomendacijomis. Būtinai ir pasirinktinai testuojamų ir klinicistams pranešamų antibiotikų sąrašas.
7 seminaras. Seminaro ir praktinių įgūdžių tikslas – įvertinti Enterobacteriaceae sukeliamų infekcijų tikimybę pateiktoje klinikinėje situacijoje. Empirinio ir etiotropinio antibakterinio gydymo parinkimas, atsparumo antibiotikams tikimybė. Mikrobiologinės diagnostikos galimybės – tiriamosios medžiagos paėmimo principai, sukėlėjo išskyrimo tikimybė ir svarba. Pirmo pasirinkimo ir rezerviniai antibiotikai. ESBL sintezuojančios padermės.
8 seminaras. Seminaro ir praktinių įgūdžių tikslas – įvertinti Enterobacteriaceae šeimos bakterijų antibiotikogramas, remiantis EUCAST standarto rekomendacijomis. Būtinai ir pasirinktinai testuojamų ir klinicistams pranešamų antibiotikų sąrašas.
9 seminaras. Seminaro ir praktinių įgūdžių tikslas – įvertinti P. aeruginosa ir Acinetobacter spp. sukeliamų infekcijų tikimybę pateiktoje klinikinėje situacijoje. Empirinio ir etiotropinio antibakterinio gydymo parinkimas, atsparumo antibiotikams tikimybė.
10 seminaras. Seminaro ir praktinių įgūdžių tikslas – įvertinti P. aeruginosa ir Acinetobacter spp. antibiotikogramas, remiantis EUCAST standarto rekomendacijomis. Būtinai ir pasirinktinai testuojamų ir klinicistams pranešamų antibiotikų sąrašas.
Dėstytojas | Teorijos val. | Praktikos val. |
---|---|---|
Astra Vitkauskienė | 12 | 16 |
Asta Dambrauskienė | 4 | |
Joana Celiešiūtė | 4 |
Vertinamas dalyvavimas, situacijų bei testų sprendimas. Žinių ir gebėjimų vertinimas vyksta kurso eigoje, seminarų metu, kurios vertinamos „teigiamai“ arba „neigiamai“. Gavus įvertinimą neigiamai, dėstytojai pateikia papildomos informacijos siekiant, kad žinios būtų įsisavintos teisingai.
Medicininį chalatą