Ikimokyklinio amžiaus vaikų autizmas: diagnostikos ir terapijos principai

Kodas
KMU725
Studijų kryptis
Medicina
Vykdymo būdas
Mišrus (nuotolinis ir nenuotolinis)
Apimtis valandomis
26val.
Praktikos valandos
15
Teorijos valandos
15
Skirta
dailės terapeutams
meno terapeutams
visų profesinių kvalifikacijų vaikų ligų gydytojams
gyd. vaikų neurologams
gyd. vaikų ir paauglių psichiatrams
ergoterapeutams
ikimokyklinio ugdymo pedagogams
kineziterapeutams
logoterapeutams
medicinos psichologams
pradinio ugdymo pedagogams
psichologams
socialiniams darbuotojams
specialiesiems pedagogams
Kaina asmeniui
182.00Eur
Pažymėjimo mokestis
6Eur
Administratorius: Inga Sribikienė 837-326901
Programą teikiantis darbuotojas
Doc. dr. Indrė Bakanienė
Kurso programos turinys
Tema Trukmė
Kursų pristatymas 0.50 val.
Autizmo spektro sutrikimas: požymiai, paplitimas, priežastys, gretutiniai sutrikimai, pagalbos teikimo principai, diagnostikos principai 2.00 val.
Gretutiniai komunikacijos sutrikimai (apraksija, kalbos supratimo sutrikimas ir kt.). 2.00 val.
Sensorinės integracijos sutrikimas: samprata, diagnostika 1.50 val.
Sensorinės integracijos sutrikimas: intervencijos metodai 1.50 val.
Vaikų turinčių ASS maitinimosi sutrikimai: samprata, diagnostika, intervencijos metodai 1.00 val.
Struktūruotas ugdymas 2.00 val.
Neverbalinė komunikacija ir jos taikymas vaikams turintiems ASS 2.00 val.
Autizmo intervencijų apžvalga. PACT terapija 2.00 val.
DIRFloor terapija 2.00 val.
ASS turinčių vaikų elgesys ir jo valdymo būdai 2.00 val.
Meno terapija vaikams turintiems ASS 2.00 val.
Individualios terapinės programos sudarymas, priemonių parinkimas. Atvejų pristatymas ir analizė 5.50 val.
Mokymo(si) metodai
Paskaitos, seminarai, diskusijos, praktinės užduotys, rašto darbai
Viso valandų
26.00
Programos tikslai
Kursui pasibaigus, kursų klausytojai:
• Gebės rekomenduoti tinkamą autizmo diagnostikos testą ir interpretuoti jo rezultatus.
• Žinos efektyvių autizmo terapinių programų taikymo principus ir galės juos taikyti savo praktikoje.
• Mokės sudaryti ilgalaikę autizmo diagnozę turinčių vaikų reabilitacijos ir ugdymo programą, taikyti ją praktikoje, vertinti jos efektyvumą.
Programos aprašymas (santrauka)

Šis kursas suteikia išsamią teorinę bazę apie pagrindinius autizmo spektro sutrikimų (ASS) aspektus, apimančius diagnostikos iššūkius, pagalbos teikimo principus bei terapinius metodus. Kurso metu aptariamos skirtingos intervencijos, įskaitant tiek klasikinius, tiek naujus gydymo metodus, kurių veiksmingumas įrodytas klinikinėje praktikoje. Kursuose daug dėmesio skiriama: gretutiniams sutrikimams, tokiems kaip komunikacijos ir maitinimosi problemos; sensorinės integracijos teorijai ir jos sutrikimų diagnostikai bei gydymo metodams; neverbalinei komunikacijai ir struktūruoto ugdymo svarbai vaikams su ASS. Dalyviai susipažins su įvairiomis terapijomis, įskaitant PACT ir DIRFloor metodus, taip pat kitomis šiuolaikinėmis intervencijomis, kurios padeda gerinti vaikų su autizmo spektro sutrikimais gyvenimo kokybę. Kursai vykdomi nuotoliniu būdu realiu laiku, o praktinių užsiėmimų metu dalyviai nuotoliniu būdu analizuos konkrečius atvejus ir sudarys individualius terapinius planus.

Klausytojų sk. (nuo)
10
Klausytojų sk. (iki)
50
Dėstytojas Teorijos val. Praktikos val.
Indrė Bakanienė
Asta Kilienė
Aušra Šlečkienė
Indrė Akucevičiūtė
Irma Gaidienė
Judita Rinkevičienė
Praktiniai gebėjimai, jų įsisavinimas, reikalingų savarankiškai atlikti manipuliacijų skaičius

Kursui pasibaigus, kursų klausytojai:

  1. Gebės rekomenduoti tinkamą autizmo diagnostikos testą ir interpretuoti jo rezultatus.
  2. Žinos efektyvių autizmo terapinių programų taikymo principus ir galės juos taikyti savo praktikoje.
  3. Mokės sudaryti ilgalaikę autizmo diagnozę turinčių vaikų reabilitacijos ir ugdymo programą, taikyti ją praktikoje, vertinti jos efektyvumą.
Atvykstant reikia turėti

Kursai vyks nuotoliniu būdu

Papildoma informacija

Kursai vyks nuotoliniu būdu, visos paskaitos sinchroninės t.y. reikės prisijungti tam tikru laiku. Atvykti nereikės

Literatūra

Privalomoji literatūra
1. Howes OD, Rogdaki M, Findon JL, et al. Autism spectrum disorder: Consensus guidelines on assessment, treatment and research from the British Association for Psychopharmacology. J Psychopharmacol 2018; 32:3.
2. Hyman SL, Levy SE, Myers SM; Council on children with disabilities, section on developmental and behavioral pediatrics. Identification, Evaluation, and Management of Children With Autism Spectrum Disorder. Pediatrics. 2020 Jan;145(1):e20193447.
3. NICE 2018. Autism spectrum disorder in under 19s: recognition, referral and diagnosis. Available from: nice.org.uk/cg128.
Papildoma literatūra
1. Hirota T, King BH. Autism Spectrum Disorder: A Review. JAMA. 2023 Jan 10;329(2):157-168.
2. Hodges H, Fealko C, Soares N. Autism spectrum disorder: definition, epidemiology, causes, and clinical evaluation. Transl Pediatr 2020; 9(Suppl 1):S55-S65.
3. Saxena A, Chahrour M. Autism spectrum disorder. In: Ginsburg GS, Willard HF, David SP. editors. Genomic and precision medicine: primary care. Cambridge: Academic Press, 2017:301-16.
4. Taylor M. J., Rosenqvist M. A., Larsson H., Gillberg C. et al. Etiology of Autism Spectrum Disorders and Autistic Traits Over Time. JAMA Psychiatry. 2020;77(9):936-943. doi:10.1001/jamapsychiatry.2020.0680