Programą teikiantis darbuotojas:
Tema | Trukmė |
Profesijos samprata, profesinių santykių paradigmos ir profesinės etikos pagrindai | |
Profesinės etikos principai ir etinių sprendimų priėmimo modeliai | |
Etiškų klinikinių santykių gairės | |
| |
Etinės problemos intraprofesiniuose santykiuose | |
Etiška organizacinė kultūra ir etinis klimatas sveikatos priežiūros organizacijose | |
Etiškų tarpprofesinių santykių kūrimas ir išlaikymas | |
Interesų derinimas profesiniuose santykiuose | |
Kurso programos temų aprašymas:
Kurso metu klausytojai patobulins gebėjimus kurti ir išlaikyti etiškus santykius profesiniuose santykiuose su pacientais ir kitais profesionalais, taip pat derinti skirtingus interesus profesinėje veikloje. Paskaitų metu klausytojams bus suteikiama žinių apie profesijos sampratą, etiško profesinio ir tarpprofesinio bendravimo ir bendradarbiavimo svarbą teikiant sveikatos priežiūros paslaugas pacientams. Seminarų metu bus rengiamos komandinio darbo simuliacijos, kurių metu skirtingą profesinę patirtį ir kvalifikaciją turintys dalyviai ieškos kompleksinių sprendimų įvairioms etiškai jautrioms klinikinėms situacijoms, pasitelkdami etinių sprendimų priėmimo metodus.
- Profesijos samprata, profesinių santykių paradigmos ir profesinės etikos pagrindai.
- Profesinės etikos principai ir etinių sprendimų priėmimo modeliai.
- Etiškų sveikatos profesionalo – paciento santykių gairės.
- Komandinio darbo etika.
- Etinės problemos intraprofesiniuose santykiuose.
- Etiška organizacinė kultūra ir etinis klimatas sveikatos priežiūros organizacijose.
- Etiškų tarpprofesinių santykių kūrimas ir išlaikymas.
- Interesų derinimas profesiniuose santykiuose.
Dėstytojas | Teorijos val. | Praktikos val. |
| | |
| | |
| | |
Tobulinimosi kurso pabaiga (atsiskaitymo forma, teorinių žinių ir praktinių gebėjimų įvertinimo tvarka):
- Baigiamasis žinių ir gebėjimų įvertinimas
Paskaitų ir seminarų metu įgytų teorinių ir praktinių įgūdžių įvertinimas: 40 proc. teorinių žinių patikrinimas (testas) ir 60 proc. praktinių gebėjimų patikrinimas (grupinė klinikinės situacijos analizė, pasitelkiant pasirinktą etinių sprendimų priėmimo metodą).
Praktiniai gebėjimai, jų įsisavinimas, reikalingų savarankiškai atlikti manipuliacijų skaičius:
Tikslas
Kurso tikslas – tobulinti etiško sveikatos profesionalų bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, teikiant sveikatos priežiūros paslaugas pacientams.
Tobulinimo programos rezultatai
Kursui pasibaigus klausytojai:
- Gebės identifikuoti ir reflektuoti profesiniuose santykiuose iškylančias etines problemas;
- Gebės kurti ir išlaikyti etiškus profesinius santykius su pacientais ir kitais profesionalais;
- Gebės identifikuoti ir derinti profesiniuose santykiuose pasitaikančius interesų konfliktus.
Atvykstant reikia turėti:
Literatūra:
Pagrindinė literatūra
- Liubarskienė Z, Peičius E, Urbonas G, Venslauskaitė G. Medicinos etika: problemos ir atvejų studijos. Mokomoji knyga. Kaunas: Lietuvos sveikatos mokslų universiteto leidykla; 2014.
- Medicinos etikos vadovas (PMA). Vilnius, Lietuvos gydytojų sąjunga. 2005.
- Medicinos etikos kodeksai. (Sudarytoja: Z. Liubarskienė). Kaunas: KMU leidykla, 2002.
Beržinskas G. Elevacinė etika. Kaunas: VerbaVera, 2008.
Rekomenduojama literatūra:
- Spike JP, Lunstroth R. A Casebook in Interprofessional Ethics: A Succinct Introduction to Ethics for the Health Professions. Springer: 2016
- Higgs J, Crocker A, Tasker D, Hummel J, Patton N. Health practice relationships. Rotterdam: 2014
- World Health Organization (WHO) (2010). Framework for action on interprofessional education & collaborative practice. Prieiga internete: http://whqlibdoc.who.int/hq/2010/WHO_HRH_HPN_10.3_eng.pdf
Inter-professional ethics in health care. (Editor M.N. Cauchi). 2001.