Simuliacinė kataraktos mikrochirurgija pradedantiesiems. Eyesi Surgical

Kodas
KMU888
Studijų kryptis
Medicina
Vykdymo būdas
Nenuotolinis (asmeniui dalyvaujant fiziškai)
Apimtis valandomis
16val.
Skirtas
gyd. oftalmologams
Kaina asmeniui
600.00Eur
Pažymėjimo mokestis
6Eur
Svarbu

Kurso kaina anglų kalba - 1500 Eur.

 

 

Programą teikiantis darbuotojas
prof. Reda Žemaitienė
Kurso programos turinys
Tema Trukmė
Įvadas. Virtualios realybės chirurginis simuliatorius, skirtas kataraktos mikrochirurgijai. Paskaita. 1.00 val.
Indikacijos šiuolaikinei kataraktos operacijai, šiuolaikinės kataraktos mikrochirurginio gydymo metodikos. Paskaita. 1.00 val.
Mikrochirurginių instrumentų valdymo ypatybės atliekant manipuliacijas akies viduje, akių – rankų – kojų koordinacijos lavinimas atliekant kataraktos operaciją. Seminaras- praktikos darbai. 4.00 val.
Bimanualinė technika: pinceto ir fakoemulsifikacijos antgalio valdymas. Seminaras- praktikos darbai. 4.00 val.
Kataraktos operacijos etapai: kapsuloreksis, hidrodisekacija, lęšiuko skaldymo metodas ,,Skaldyk ir valdyk“. Seminaras- praktikos darbai. 3.00 val.
IOL implantavimas. Seminaras- praktikos darbai. 3.00 val.
Viso valandų
16.00
Programos aprašymas (santrauka)

Programa pradedantiesiems. Kiekvieną studijų etapą sudaro kelios užduotys. Užduotis reikia atlikti po 3 kartus ir surinkti daugiau nei 60 taškų norint pereiti prie kitos užduoties. Užduotis galima kartoti. Prieš atliekant užduotį reikia susireguliuoti mikroskopą.

 

  1. Instrumentų valdymo ypatybės priekinėje akies kameroje. Pateiktose užduotyse smailiais instrumentais reikia paliesti apvalius įvairaus dydžio objektus, esančius priekinėje akies kameroje arba vesti instrumento galą pateikta trajektorija. Mokymosi metu tobulinami stabilūs koordinuoti rankos judesiai, tobulinama akių-rankų koordinacija (angl. „Fulcrum effect“)
  2. Instrumentų valdymas lęšiuko kapsulės viduje. Užduotyse reikės smailaus instrumento galu paliesti apvalius įvairaus dydžio objektus, esančius priekinėje akies kameroje arba vesti instrumento galą pateikta trajektorija. Mokymosi metu tobulinami stabilūs koordinuoti rankos judesiai, tobulinama akių-rankų koordinacija (angl. „Fulcrum effect“)
  3. Pinceto ir fakoemulsifikacijos antgalio valdymas. Užduotyse reikia pincetu paimti objektus, esančius priekinėje akies kameroje ir perkelti į nurodytą vietą. Fakoemulsifikatoriaus antgaliu reikia pašalinti skirtingo kietumo objektus ir parinkti tinkamus aparatūros parametrų nustatymus. Mokymosi metu su pincetu tobulinami instrumento valdymo įgūdžiai, stebimos atliekamų veiksmų pasekmės, tobulinama akių-rankų koordinacija. Užduočių metu su fakoemulsifikatoriumi mokomasi pritaikyti aparatūros parametrus, o juos pakeitus pajuntamas  parametrų poveikis ir  stebimos pasekmės.
  4. Bimanualinė technika. Užduotyse prašoma abiejose rankose laikomų instrumentų smailiais galais paliesti pažymėtus objektus vienu metu ir išlaikyti nejudinant nustatytą laiko tarpą arba, atliekant  koordinuotą judesį, instrumentus suvesti arba išskirti išlaikant instrumento galus objekto viduje. Užduočių metu mokomasi abiejų rankų sinchronizuotų – koordinuotų judesių, imituojančių lęšiuko skaldymą.
  5. Kapsuloreksis. Užduotyje reikia atlikti kapsuloreksį prieš arba pagal laikrodžio rodyklę esant skirtingam lęšiuko kapsulės įtempimui. Į priekinę akies kamerą yra suleidžiama viskoelastinės medžiagos ir atliekama kapsulotomija, taip pat  pateikiama kapsuloreksio trajektorija. Užduočių metu mokomasi atlikti apvalų nepertraukiamą kapsuloreksį, stebima, kokią įtaką atlikimo technikai daro skirtingas lęšiuko kapsulės paviršiaus įtepimas.
  6. Hidrodisekacija, lęšiuko skaldymo metodas ,,Skaldyk ir valdyk (Divide and Conquer)“, irigacija ir aspiracija. Užduotyse atliekama hidrodisekacija, hidrodelineacija, mokomasi suskaldyti lęšiuką į keturis kvadrantus ir pašalinti fakoemulsifikatoriumi, atliekamas lęšiuko žievinių sluoksnių šalinimas irigacijos ir aspiracijos metodu.
  7. IOL implantavimas. Užduočių metu mokomasi implantuoti IOL, pakeisti padėtį, teisingai centruoti, pašalinti viskoelastinę medžiagą iš priekinės kameros irigacijos ir aspiracijos metodu.
Dėstytojas Teorijos val. Praktikos val.
Reda Žemaitienė 2 14
Dalia Žaliūnienė 2 14
Atvykstant reikia turėti

Medicininį chalatą

Literatūra
  1. Davis G. The Evolution of Cataract Surgery. Mo Med. 2016;113(1):58–62.
  2. Alwadani S. Cataract surgery training using surgical simulators and wet-labs: Course description and literature review. Saudi J Ophthalmol [Internet]. 2018;32(4):324–9. Available from: https://doi.org/10.1016/j.sjopt.2018.01.003
  3. Chen X, Zafar S, Sikder S, Srikumaran D, Boland M, Ramanathan S, et al. National survey and outcomes of resident-performed cataract surgery in monocular patients in the United States. J Cataract Refract Surg. 2019;45(7):939–45.
  4. Congdon N. surgical outcome measurement. 2019;31:91–2.
  5. Cox JT, Subburaman GBB, Munoz B, Friedman DS, Ravindran RD. Visual Acuity Outcomes after Cataract Surgery: High-Volume versus Low-Volume Surgeons. Ophthalmology. 2019;
  6. Ferris JD, Donachie PH, Johnston RL, Barnes B, Olaitan M, Sparrow JM. Royal College of Ophthalmologists’ National Ophthalmology Database study of cataract surgery: Report 6. the impact of EyeSi virtual reality training on complications rates of cataract surgery performed by first and second year trainees. Br J Ophthalmol [Internet]. 2019 May 29 [cited 2020 Feb 20]; Available from: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31142463
  7. Ng D, Sun Z, Young AL, Ko ST-C, Lok J, Lai T, et al. Impact of virtual reality simulation on learning barriers of phacoemulsification perceived by residents. Clin Ophthalmol [Internet]. 2018 May 11 [cited 2020 Feb 20];Volume 12:885–93. Available from: https://www.dovepress.com/impact-of-virtual-reality-simulation-on-learning-barriers-of-phacoemul-peer-reviewed-article-OPTH
  8. Song P, Wang H, Theodoratou E, Chan KY, Rudan I. The national and subnational prevalence of cataract and cataract blindness in China: A systematic review and meta-analysis. J Glob Health. 2018;8(1).
  9. Staropoli PC, Gregori NZG, Junk AK, Galor A, Goldhardt R,Goldhagen BE, et al.Surgical simulation training reduces intraoperative cataract surgery complications among residents. 2019;13(1):11-5.
  10. Thomsen ASS, Kiilgaard JF, Kjærbo H, La Cour M, Konge L. Simulation-based certification for cataract surgery. Acta Ophthalmol. 2015;93(5):416–21.
  11. Belyea DA, Brown SE, Rajjoub LZ. Influence of surgery simulator training on ophthalmology resident phacoemulsification performance. J Cataract Refract Surg. 2011;37(10):1756–61.
  12. Cataract Surgery Training [Internet]. Eyesi Cataract Product Information. [cited 2020Mar28]. Available from: https://www.vrmagic.com/simulators/feature-pages/direct00/