Programą teikiantis darbuotojas:
Tema | Trukmė |
| |
Vestibulokochlearinė patologija | |
Obstrukcinis nosies sindromas | |
Ryklės ligų diferencinė diagnostika | |
Gerklų ligų diferencinė diagnostika | |
Programos aptarimas ir įskaita | |
Kurso programos temų aprašymas:
1 tema – Otologinės problemos. Aptariama otorėjos, otalgijos, ūmaus apkurtimo ir lėtinio neprigirdėjimo diferencinė diagnostika. Analizuojami audiologiniai, mikroskopiniai šių ligų ypatumai. Aptarima optimali skubi pagalba, gydymas ir reabilitacija.
2 tema – Vestibulokochlearinė patologija. Nagrinėjama vestibulinių sindromų diferencinė diagnostika, vestibulonistagmometrijos reikšmė ir indikacijos. Demonstruojamas svaigstančio paciento tyrimas. Supažindinama su kochlearinės implantacijos metodais, galimybėmis, aptariama pacientų atranka, LSMU sukaupta patirtis. Demonstruojami klinikiniai atvejai.
3 tema – Obstrukcinis nosies sindromas. Nagrinėjama vaikų ir suaugusių obstrukcinio nosies sindromo priežastys, diagnostiniai tyrimai ir konservatyvaus ir chirurginio gydymo galimybės. Išryškinama nosies-prienosinių ančių bei kaukolės pamato navikų diagnostikos ir gydymo problema. Nagrinėjama prienosinių sinusų chirurgijos videomedžiaga, kompiuterinės tomogramos, BMR tyrimai.
4 tema – Ryklės ligų diferencinė diagnostika. Aptariama suaugusiųjų ir vaikų ryklės skausmo, knarkimo diferencinė diagnostika ir gydymas. Supažindinama su knarkiančio paciento ištyrimu, tausojančios radiodažnuminės termoabliacijos (RDTA) metodu knarkimo ir OMAS atvejais. Aptariamos RDTA indikacijos, metodai. Nagrinėjami klinikiniai atvejai.
5 tema – Gerklų ligų diferencinė diagnostika. Aptariamos užkimimo ir gerklų stenozės priežastys, optimalus paciento ištyrimas bei gydymas. Supažindinama su daugiafunkciniu laringologiniu tyrimu bei balso ekspertize. Demonstruojami klinikiniai atvejai.
Dėstytojas | Teorijos val. | Praktikos val. |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
Tobulinimosi kurso pabaiga (atsiskaitymo forma, teorinių žinių ir praktinių gebėjimų įvertinimo tvarka):
Kurso pabaigoje kursantai raštų sprendžia programuotos apklausos testą, kurį sudaro 30 klausimų, su pateiktais galimais 4 – 5 galimais atsakymais, iš kurių teisingas tik 1. Užduočiai skiriama 30 minučių. Testas užskaitomas, surinkus daugiau nei 15 teisingų atsakymų.
Praktiniai gebėjimai, jų įsisavinimas, reikalingų savarankiškai atlikti manipuliacijų skaičius:
Kurso medžiagos įsisavinimas vertinamas, sprendžiant klinikines užduotis praktikos darbų metu. Neaiškūs klausimai aptariami pateikiant papildomos informacijos.
Atvykstant reikia turėti:
Turėti medicininį chalatą
Papildoma informacija:
Susipažinti su otorinolaringologinių sindromų bei ligų diferencine diagnostika bei gydymo principais.
Literatūra:
1. Cummings, 2010. Head and Neck Surgery, 3-Volume Set, 5th Edition. ISBN:978-0-323-5283-2. Mosby.
2. Probst R, Grevers G, Iro H. 2005. Basic Otorhinolaryngology. Ear, Nose and Throat Diseases. ISBN: 9783131324412. Germany.
3. M.Hawke, B.Bingham, H.Stammberger, B.Benjamin. 1997. Diagnostic Handbook of Otorhinolaryngology. ISBN 1-85317-383-5. Martin Dunitz Ltd.
4. Byron J. Bailey, Karen H. Calhoun. 2001. Head and neck surgery – otolaringology, 2-Volume Set. USA.