Kurso metu nagrinėjama šiuolaikinė sveikatos priežiūros kokybės vadyba, visuotinė kokybės vadyba, sveikatos priežiūros kokybės vertinimo metodai bei jų praktinis taikymas, vidaus medicininis auditas bei jo taikymas. Didelis dėmesys skiriamas kokybės vadybos sistemų diegimo asmens sveikatos priežiūros įstaigose nagrinėjimui, pacientų saugos, pacientų ieškinių nagrinėjimo ypatumams, taip pat pacientų pasitenkinimo paslaugomis vertinimo metodikoms.
Paskaitos
1. Asmens sveikatos priežiūros kokybė ir jos vertinimas. Visuotinės kokybės vadybos principų taikymas sveikatos priežiūroje (1,5 val.). Nagrinėjami asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės vertinimo aspektai bei visuotinės kokybės vadybos principų taikymo svarba sveikatos priežiūroje, pristatomas teisinis sveikatos priežiūros kokybės reglamentavimas.
2. Rizikos valdymas sveikatos priežiūroje (1,5 val.). Aptariamos rizikos valdymo procedūros sveikatos priežiūros įstaigoje, nagrinėjamos nepageidaujamų įvykių sveikatos priežiūroje registravimo galimybės ir svarba.
3. Kokybės vadybos sistemos sveikatos priežiūros įstaigose diegimas, atsižvelgiant į LR teisės aktus reglamentuojančius sveikatos priežiūrą (1,5 val.). Nagrinėjami svarbiausi kokybės vadybos sistemos diegimo asmens sveikatos priežiūros įstaigoje bei dokumentų rengimo aspektai.
4. Kokybės vadybos sistemos funkcionavimo vertinimas (1,5 val.). Aptariamas kokybės vadybos sistemos taikymas/įgyvendinimas bei dokumentų rengimas.
5. ISO 15224 standartas „Sveikatos priežiūros įstaigos. Kokybės vadybos sistemos. Reikalavimai pagal EN ISO 9001:2008“ (1,5 val.). Nagrinėjami svarbiausi kokybės vadybos sistemos pagal ISO 15224 standartą diegimo asmens sveikatos priežiūros įstaigoje bei dokumentų rengimo aspektai.
6. Pacientų sauga sveikatos priežiūroje (1,5 val.). Pristatoma pacientų saugos sąvoka, svarba, kitų šalių patirtis pacientų saugos valdyme, nepageidaujami įvykiai ir jų valdymas bei teisinė aplinka.
7. Sveikatos priežiūros paslaugų valstybinė kontrolė. Vidaus medicininis auditas. Minimalūs asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės reikalavimai (1,5 val.). Aptariama sveikatos priežiūros paslaugų valstybinė kontrolė, vidaus medicininio audito atlikimo principai bei minimalių asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės reikalavimų užtikrinimas sveikatos priežiūros įstaigoje.
8. Sveikatos priežiūros įstaigos administracijos veiksmai, gavus pacientų ieškinį dėl sveikatai padarytos žalos atlyginimo (1,5 val.). Aptariami pacientų ieškinių dėl sveikatai padarytos žalos atlyginimo ypatumai bei sveikatos priežiūros įstaigos administracijos veiksmai, gavus paciento ieškinį.
9. Pacientų pasitenkinimo paslaugomis vertinimas, jo svarba, lemiantys veiksniai, pacientų apklausos bei skundai (1,5 val.). Pristatomi pacientų pasitenkinimo paslaugomis vertinimo svarba užtikrinant gerą sveikatos priežiūros paslaugų kokybę, pacientų pasitenkinimo vertinimo metodai, pacientų skundų nagrinėjimo ypatumai.
Praktikos darbai
1. Kokybės vadybos metodų taikymas sveikatos priežiūros įstaigoje (1,5 val.). Nagrinėjamas praktinis kokybės vadybos metodų taikymas asmens sveikatos priežiūros įstaigose bei sveikatos priežiūros specialistų vaidmuo gerinant sveikatos priežiūros paslaugų kokybę.
2. Vidaus medicininio audito planavimas, atlikimas (3,0 val.). Nagrinėjami praktiniai vidaus medicininio audito planavimo ir atlikimo principai.
3. Pacientų sauga sveikatos priežiūroje (1,5 val.). Nagrinėjama pacientų sauga, kitų šalių patirtis pacientų saugos valdyme, nepageidaujami įvykiai ir jų valdymas bei teisinė aplinka, analizuojamos praktinės situacijos.
4. Dažniausiai pasitaikančios neatitiktys asmens sveikatos priežiūros įstaigose bei jų valdymas (3,0 val.). Nagrinėjamos dažniausiai pasitaikančios neatitiktys, jų pavyzdžiai asmens sveikatos priežiūros įstaigose.
5. Pacientų ieškinių dėl sveikatai padarytos žalos nagrinėjimo ypatumai (1,5 val.). Praktiškai nagrinėjami pacientų ieškiniai dėl sveikatai padarytos žalos, analizuojamos praktinės situacijos.