Bendravimas slaugoje

Kodas
KMU319
Studijų kryptis
Slauga
Vykdymo būdas
Nenuotolinis (asmeniui dalyvaujant fiziškai)
Apimtis valandomis
36val.
Skirtas
visų specializacijų slaugytojams, išplėstinės praktikos slaugytojams
Kaina asmeniui
62.28Eur
Pažymėjimo mokestis
6Eur
Programą teikiantis darbuotojas
Doc. A. Blaževičienė
Kurso programos turinys
Tema Trukmė
1. Bendravimas slaugoje. Bendravimo reikšmė slaugoje.Bendravimas kuriant santykius. Bendravimo įgūdžiai. Asmeniniai įgūdžiai ir savybės . Pagalba pacientams/klientams. 6.00 val.
2. Verbalinė ir neverbalinė komunikacija (bendravimas). Skirtumų tarp verbalinės ir neverbalinės komunikacijos charakteristika. Neverbalinės komunikacijos rūšys ir jų charakteristika. Neverbalinės komunikacijos funkcijos. Pacientų kūno kalbos signalai ir 6.00 val.
3. Kalba ir kalbėjimas slaugoje. Pokalbio pradžia. Pokalbio stilius. Klausimai ir jų reikšmė. Klausimų tipai. Klausinėjimo technika. Interviu su pacientu. 6.00 val.
4.Klausymosi tipai. Veiksniai apsunkinantys klausymąsi. Performulavimo charakteristika. 6.00 val.
5. Emocijų tipai. Emocijų atpažinimas slaugoje. Priežastys dėl kurių neišreiškiamos emocijos. Bendravimas su neįgaliaisiais. 6.00 val.
6. Konflikto valdymo (sprendimo) etapų bendroji charakteristika. Pagrindiniai konfliktinės situacijos elementai. Bendriausia konflikto sprendimo schema. 6.00 val.
7.Bendravimas skirtinguose amžiaus tarpsniuose. 6.00 val.
Viso valandų
42.00
Programos aprašymas (santrauka)

Kurso programos temų aprašymas:
1. Bendravimas slaugoje. Bendravimo reikšmė slaugoje.Bendravimas kuriant santykius. Bendravimo įgūdžiai. Asmeniniai įgūdžiai ir savybės . Pagalba pacientams/klientams.
2. Verbalinė ir neverbalinė komunikacija (bendravimas). Skirtumų tarp verbalinės ir neverbalinės komunikacijos charakteristika. Neverbalinės komunikacijos rūšys ir jų charakteristika. Neverbalinės komunikacijos funkcijos. Pacientų kūno kalbos signalai ir jų atpažinimas slaugoje.
3. Kalba ir kalbėjimas slaugoje. Pokalbio pradžia. Pokalbio stilius. Klausimai ir jų reikšmė. Klausimų tipai. Klausinėjimo technika. Interviu su pacientu.
4.Klausymosi tipai. Veiksniai apsunkinantys klausymąsi. Performulavimo charakteristika.
5. Emocijų tipai. Emocijų atpažinimas slaugoje. Priežastys dėl kurių neišreiškiamos emocijos. Bendravimas su neįgaliaisiais.
6. Konflikto valdymo (sprendimo) etapų bendroji charakteristika. Pagrindiniai konfliktinės situacijos elementai. Bendriausia konflikto sprendimo schema.
7.Bendravimas skirtinguose amžiaus tarpsniuose.

Dėstytojas Teorijos val. Praktikos val.
Aurelija Blaževičienė 30 6
Praktiniai gebėjimai, jų įsisavinimas, reikalingų savarankiškai atlikti manipuliacijų skaičius

Interviu su pacientu

Atvykstant reikia turėti

Turėti medicininį chalatą

Papildoma informacija

Gebės apklausti pacientą, vesti interviu, spręti kylančias bendravimo problemas slaugoje, išmoks atpažinti pacientų kūno kalbą ir pritaikyti bendravimo teorines ir praktines žinias slaugje, bendraujant su pacientu.

Literatūra

1. Almonaitienė J., J. Antinienė D., Ausmanienė N., Lekavičienė R., Matulienė G., Ruibytė L., Vasiliauskaitė Z. Bendravimo psichologija. Kaunas; Technoligija, 2001.
2. Jens Bydam, Pedagogika; " Charibdė" Vilnius, 2000.
3. Antanas Suslavičius, Socialinė psichologija; Vilniaus Universiteto Leidykla, 2006m.;
Nancy Roper, Winifred W. Logan, Alison J. Tierney, "Slaugos pagrindai; "Egalda" Vilnius, 1999m.
4. Bendravimo psichologija, Vilniaus Universiteto leidykla, 2001m.
5.J Pikūnas, A. Palujanskienė "Asmenybės vystymasis" Kaunas, 2001;
6. Želvys R. "Bendravimo psichologija" Vilnius 1995.