DALYKŲ ANOTACIJOS
VAIKO SVEIKATOS RAIDA
Katedra/klinika: VSF Profilaktinės medicinos katedra.
Apimtis: 2 kreditai/80 val.
Paskaitos – 24 val. Praktiniai užsiėmimai arba seminarai – 28 val.
Savarankiškas darbas – 24 val.
Tikslas:
Analizuoti biologinius, medicininius, socialinius ir psichologinius vaiko sveikatos raidos dėsningumus.
Turinys:
Aptariami pagrindiniai veiksniai, nuo kurių priklauso vaiko sveikatos raida: nėštumo ypatumai, vaiko mityba, priežiūra, fizinė bei socialinė šeimos, ikimokyklinio ugdymo įstaigų bei mokyklos įtaka, bendraamžių vaidmuo paauglystėje. Anatominiai ir fiziologiniai vaiko vystymosi ypatumai, augimas. Adaptacija, kritiniai augimo ir brendimo periodai. Vaiko teisės ir jų įgyvendinimo pagrindai. Sveikata, liga. Sveikatos stiprinimas šeimoje, darželyje ir mokykloje. Socialinės ligos ir jų prevencija.
Vertinimas: Egzaminas (4 val.)
SOCIALINIS VAIKŲ SVEIKATOS VERTINIMAS
Katedra/klinika:VSF Profilaktinės medicinos katedra
Apimtis:2 kreditai/80 val.
Paskaitos – 24 val. Praktiniai užsiėmimai arba seminarai – 28 val.
Savarankiškas darbas – 24 val.
Tikslas:Gilinti studentų žinias ir gebėjimus vaikų socialinių sveikatos klausimų vertinimo srityje, supažindinti su vaikų sveikatos stiprinimo programų rengimo principais.
Turinys:Vaikų sveikata visuomenės sveikatos mokslo raidoje ir jos ryšys su kitais mokslais. Vaikų sveikatos tyrimo metodologija. Lietuvos ir kitų šalių sveikatos būklė ir gyvenimo kokybė. Lietuvos ir kitų šalių vaikų gyvensena. Šeimos ir mokyklos aplinkos veiksniai ir vaikų sveikata, gyvensena. Vaikų sveikatos stiprinimo programos Lietuvoje ir užsienyje. Vaikų sveikatos stiprinimo programų planavimas, įgyvendinimas ir vertinimas.
Vertinimas: Egzaminas (4 val.)
JAUNIMO RIZIKINGA ELGSENA IR JOS PREVENCIJA
Katedra/klinika:VSF Sveikatos psichologijos katedra
Apimtis:2 kreditai/80 val.
Paskaitos – 24 val. Praktiniai užsiėmimai arba seminarai – 28 val.
Savarankiškas darbas – 24 val.
Tikslas: Pagilinti studentų žinias apie psichologines bei socialines rizikingos elgsenos prielaidas, rizikingos elgsenos veiksnių tarpusavio ryšį bei rizikingos jaunimo elgsenos profilaktikos galimybes visuomenėje.
Turinys: Šiuolaikinė rizikingos elgsenos samprata. Kultūriniai, psichologiniai ir socialiniai rizikingos elgsenos veiksniai. Emociniai sutrikimai jaunystėje. Biologiniai, psichologiniai ir socialiniai priklausomybių rizikos veiksniai ir jų profilaktika. Nesveika mityba ir mitybos sutrikimai. Ankstyva ir nesaugi paauglių lytinė elgsena. Asocialus elgesys. Jaunimo savižudybės ir suicidiškas elgesys. Suicidinės rizikos įvertinimas ir pagalba suicidiškam asmeniui. Savižudybių prevencijos kryptys visuomenėje. Jaunų žmonių rizikingos elgsenos profilaktikos patirtis Lietuvoje ir užsienio šalyse.
Vertinimas: Egzaminas (4 val.)
VAIKO NEGALIA IR GYVENIMO KOKYBĖ
Katedra/klinika:VSF Profilaktinės medicinos katedra
Apimtis:2 kreditai/80 val.
Paskaitos – 20 val. Praktiniai užsiėmimai arba seminarai – 32 val.
Savarankiškas darbas – 24 val.
Tikslas:Suteikti žinių apie negalios ypatumus vaikystėje bei tarpžinybinio bendradarbiavimo svarbą sprendžiant neįgalių vaikų gyvenimo kokybės problemas. Įgytas žinias įgalinti taikyti praktinėje vaikų neįgalumo prevencijos, pagalbos neįgaliems vaikams strategijos planavimo ir įgyvendinimo veikloje.
Turinys:
Negalios samprata, klasifikacija, paplitimas vaikų amžiuje. Vaikų neįgalumo priežasčių analizė. Dažniausios vaikų negalios. Vaikų neįgalumo nustatymo tvarka. Negalios politikos raida, dokumentų analizė. Negalios modeliai. Neįgalių vaikų sveikatos priežiūra, ugdymas, socialinė parama vaikui ir šeimai. Neįgalių vaikų gyvenimo kokybė sveikatos, socialiniu ir individualiuoju požiūriu. Neįgalių vaikų socialinės integracijos aktualijos. Tarpžinybinio bendradarbiavimo reikšmė sprendžiant neįgalių vaikų gyvenimo kokybės problemas.
Vertinimas:Egzaminas (4 val.)
ANKSTYVOJI INTERVENCIJA VAIKYSTĖJE
Katedra/klinika:VSF Sveikatos psichologijos katedra, LSMU ligoninės viešosios įstaigos Kauno klinikų filialo Vaikų reabilitacijos ligoninė "Lopšelis"
Apimtis:2 kreditai/80 val.
Paskaitos – 20 val. Praktiniai užsiėmimai arba seminarai – 32 val.
Savarankiškas darbas – 24 val.
Tikslas:Gilinti studentų žinias ankstyvosios intervencijos vaikystėje klausimais, vystyti gebėjimus ir kompetencijas komandiniam darbui su sutrikusios raidos ir rizikos grupės vaikais ir jų šeimomis ankstyvosios intervencijos (reabilitacijos) centruose.
Turinys:
Ankstyvosios intervencijos sutrikusios raidos vaikams programos Lietuvoje. Sutrikusios raidos atpažinimas ir vertinimo metodai. Iššūkiai šeimai, auginančiai neįgalų vaiką, partnerystės su ja plėtojimo metodai. Komandos kūrimas ankstyvosios intervencijos centre, komandinio darbo principai. Ankstyvosios intervencijos metodai, rezultatų vertinimas. Asmeninės ir specifinės funkcinės kompetencijos dirbant ankstyvosios intervencijos centre.
Vertinimas: Egzaminas (4 val.)
MOKSLO TIRIAMASIS DARBAS apima pasirinktos problemos analizę. Šio darbo tema, tikslas ir uždaviniai suformuluojami atsižvengiant į aktualias socialinės pediatrijos mokslo ir praktikos problemas. Jį vykdant sukaupiama problemą gvildenanti mokslinė literatūra, ją reglamentuojantys teisės dokumementai ir įvairių organizacijų (pvz., PSO, UNISEF) pozicija. Sukaupta medžiaga išanalizuojama ir apibendrinama papildant savo praktinės veiklos pavyzdžiais bei, esant poreikiui, papildomų stebėjimų (pvz., atliktų apklausų) duomenimis. Darbas baigiamas išvadomis ir praktinėmis rekomendacijomis.