Komandinis darbas ir atvejo vadyba ambulatorinėje psichikos sveikatos priežiūros sistemos grandyje

Kodas
KMU540
Studijų kryptis
Medicina
Vykdymo būdas
Nenuotolinis (asmeniui dalyvaujant fiziškai)
Skirtas
kineziterapeutams
ergoterapeutams
logoterapeutams
socialiniams darbuotojams
gyd. psichiatrams
gyd. psichoterapeutams
visų specializacijų slaugytojams, išplėstinės praktikos slaugytojams
psichologams
Kaina asmeniui
312.00Eur
Pažymėjimo mokestis
6Eur
Programą teikiantis darbuotojas
dr. Laima Sapežinskienė
Kurso programos turinys
Tema Trukmė
Įvadas. Biopsichosocialinis požiūris į sveikatą ir ligą. Komandinis darbas psichikos sveikatos priežiūros sistemoje. Kodėl komanda? Veidrodinis atspindys. 2.00 val.
Atvejo vadybos metodo istorinė apžvalga ir pagrindiniai principai. 2.00 val.
Komandos formavimas ir vystymas. Individualios ir komandinės kompetencijos. Lyderis ir jo kompetencijos. 2.00 val.
Terapinio darbo su paciento atveju formulavimas. Vedančiojo vaidmuo. 2.00 val.
Psichiniai sutrikimai. Vadybos principai. Komandos formavimas. 2.00 val.
Daugiaprofesinės komandos ugdymas, taikant žaidybinius, kūrybinius metodus. Specialisto komandoje savęs įvertinimas. Kliento įvertinimas. 2.00 val.
Krizinės situacijos. Darbuotojų perdegimo sindromas ir jo profilaktika. 2.00 val.
Komandinio darbo efektyvumas ir jo vertinimas, naudojant įvertinančio tyrimo metodiką: tarpasmeninių sąveikų vystymas. Dėmesys paciento saugumui: paciento saugumo ir specialistų komandos elgsenos bei kultūros sąsajos. 2.00 val.
Atvejo vedančiojo darbas su paciento socialine aplinka: šeima, draugai, bendradarbiai. 2.00 val.
Seminarai, praktikos ir savarankiški darbai 2.00 val.
Egzaminas 2.00 val.
Viso valandų
22.00
Programos aprašymas (santrauka)

Kurso metu supažindinama su teorine medžiaga, o besimokančiųjų įgūdžiai lavinami seminarų ir praktikos darbų metu. Teorinių paskaitų metu analizuojamas biopsichosocialinis sveikatos ir ligos modelis, daugiaprofesinės komandos principai, atvejo vadybos istorinė apžvalga. Psichikos sutrikimų supratimo psichoterapiniai pagrindai. Atvejo vadybos principai, atvejo vedančiojo funkcijos, tenkinant pacientų ir įstaigos poreikius. Analizuojami komandinio darbo principai, vaidmenų ir užduočių paskirstymas komandoje, problemų sprendimo proceso pagrindai. Seminarų ir praktikos užsiėmimų metu aptariami konkretūs darbo su pacientais komandoje atvejai, mokomasi taikyti teorines žinias praktikoje. Besimokančiųjų grupė formuojama kaip daugiaprofesinė komanda, kurioje mokomasi suformuluoti savo individualius ir komandinius vaidmenis, atitinkančius darbo komandoje tikslus ir uždavinius pagal konkretaus paciento problemas. Tobulinami įgūdžiai sudaryti terapinio darbo su pacientu planą, paskirstyti ir perskirstyti vaidmenis, įvertinti invidualaus ir komandinio darbo rezultatus. Kiekvienas programos dalyvis rašo atvejo aprašymą, kuris pristatomas baigiamojo įvertinimo (egzamino) metu.

Dėstytojas Teorijos val. Praktikos val.
Laima.Sapezinskiene 0 0
Žilvinas Kunigėlis 0 0
Atvykstant reikia turėti

Turėti medicininį chalatą

Papildoma informacija

Supažindinti su šiuolaikiniu požiūriu į psichikos ir elgesio sutrikimų gydymą panaudojant daugiaprofesinės komandos bei atvejo vadybos principus, Išmokyti pirminės asmens sveikatos priežiūros grandies bei psichikos sveikatos centrų specialistus konstruktyviai dirbti daugiaprofesinėje komandoje. Tobulinti daugiaprofesinės specialistų komandos terapinio darbo su pacientu, jo šeima atvejo vadybos principus. Siekti, kad besimokantieji gebėtų integruoti įvairius, ne tik medikamentinio, bet ir psichoterapinio bei socialinio, ergoterapinio darbo metodus. Holistiškai priimant pacientą, svarbu siekti, kad kiekvieno specialisto komandoje įnašas, gydant pacientus, įsilietų į vieningą terapinio poveikio sistemą. Tobulinti atvejo vadybos principų praktinį taikymą, vaidmenų pasiskirstymo ir problemų sprendimo įgūdžius daugiaprofesinėje komandoje, akcentuojant paciento saugumą.

Literatūra

Literatūra:
1. Huxley, P. et al. Integration of social care staff within community mental health teams. © Queen‟s Printer and Controller of HMSO 2011. . This work was produced by under the terms of a commissioning contract issued by the Secretary of State for Health. Project 08/1619/114.
2. Koenig, T.L., et al (2013). Multidisciplinary team perspectives on older adult hoarding and mental illness. Journal of Elder Abuse and Neglect, 25(1), 56-75.
3. Hill, C.E. & Knox, S. (2009). Processing the therapeutic relationship. Psychotherapy Research. 19 (1): 13 - 29.
4. Antai-Otong, D. (2003). Psychosocial rehabilitation. Nurs Clin N Am. (38): 151–160.
5. Barber P. (2006). Holistic facilitation & leadership - gestalt informed coaching, team-building & organisational development. http://www.gestalttherapy.net/writers/barber.pdf
6. Mccallin A., Bamford A. (2007). Interdisciplinary teamwork: is the influence of emotional intelligence fully appreciated? Journal of Nursing Management 15: 386–391.
7. Guščinskienė, J.; Sapežinskienė, L.; Švedienė, L. (2010). Komanda organizacijoje psichosocialinėje reabilitacijoje: praktinės užduotys ir rekomendacijos. Metodinė priemonė. Kaunas: Technologija.
8. Sapežinskienė, L.; Kavaliauskienė, A.; Kriščiūnas, A.; Švedienė, L. (2006). Diskusijos ir dialogo apraiška reabilitacijos komandos specialistų bendravime. Sveikatos mokslai. (16), 1-2, p. 68-72.
9. Sapežinskienė, L. Švedienė, L., Guščinskienė, J. (2003). Socialinio darbuotojo vaidmuo reabilitacijos specialistų komandoje (tyrimo metodika). Medicina. 39 (9): 879 – 883.

Papildoma literatūra:
1. Bekerienė T., Švedienė, L, Sapežinskienė, L., Kirkutis, A. (2009). Slaugytojų veikla komandoje, teikiančioje paslaugas psichikos sutrikimus turintiems asmenims. 10th congress of European Federation for Research in Rehabilitation: International Proceedings. Bologna: Medimond, 2009, p. 79-80.
2. Rimdeikienė, S., Čiuberkienė, R. (2005). Komandinio (multidisciplininio) socialinio darbo modelio samprata bei diegimas Lietuvoje. Jaunųjų mokslininkų darbai. 7: 88-93
3. Kairienė, D. (2010). Komandos narių bendradarbiavimas teikiant ankstyvąją pagalbą vaikui ir šeimai: atvejo analizė. Specialusis ugdymas. Nr. 1 (22), p. 84-96.
4. Povilaitienė, I., Maciūtė, K. (2005). Bendruomeninės psichikos sveikatos paslaugos Lietuvoje. Všį „Globali iniciatyvapsichiatrijoje”.
5. Varžinskienė L., Radzevičiūtė J. (2009). Medikų požiūris į socialinio darbuotojo vaidmenis reabilitacijos specialist komandoje. Socialinis darbas. Patirtis ir metodai. 4 (2), p. 67-88.