Tobulinimo programos metu nagrinėjama šiuolaikinė sveikatos priežiūros kokybės vadyba, visuotinė kokybės vadyba, sveikatos priežiūros kokybės vertinimo metodai bei jų taikymas, vidaus medicininis auditas bei jo taikymas. Didelis dėmesys skiriamas kokybės vadybos sistemų diegimo asmens sveikatos priežiūros įstaigose nagrinėjimui, pacientų saugai, korupcijos prevencijai sveikatos priežiūroje bei medicinos etikos pagrindams.
Paskaitos
1. Naujas požiūris į kokybės vadybą, sveikatos priežiūros paslaugų kokybės svarba (1,5 val.). Paskaitoje pagrindžiama sveikatos priežiūros paslaugų kokybės svarba ir būtinybė, suteikiama žinių apie kokybės vadybos sąvoką.
2. Sveikatos priežiūros kokybės dimensijos. Sveikatos priežiūros kokybės koncepcija, vertinimas, galimos nepakankamos kokybės priežastys (1,5 val.). Pristatomos ir aptariamos sveikatos priežiūros kokybės dimensijos, sveikatos priežiūros kokybės koncepcija, vertinimo kriterijai ir būdai, dažniausios nepakankamos sveikatos priežiūros paslaugų priežastys.
3. Sveikatos priežiūros personalo motyvavimo ir bendradarbiavimo svarba gerinant paslaugų kokybę (1,5 val.). Paskaitoje pristatomos ir aptariamos sveikatos priežiūros personalo motyvavimo teorijos ir galimybės bei motyvavimo ir bendradarbiavimo svarba gerinant sveikatos priežiūros paslaugų kokybę.
4. Visuotinė kokybės vadyba ir jos įgyvendinimo sveikatos priežiūroje galimybės. Kokybės vadybos metodų taikymas (1,5 val.). Pristatomi ir aptariami asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės vertinimo aspektai bei visuotinės kokybės vadybos principų taikymo svarba sveikatos priežiūroje, pristatomas teisinis sveikatos priežiūros kokybės reglamentavimas.
5. Kokybės politikos nustatymas ir tikslų formulavimas (1,5 val.). Aptariami svarbiausi sveikatos priežiūros paslaugų kokybės politikos formavimo ir nustatymo aspektai, kokybės politikos tikslų formulavimas.
6. Kokybės užtikrinimo ir kokybės gerinimo sąvokos ir jų skirtumai (1,5 val.). Supažindinama su pagrindinėmis kokybės užtikrinimo ir kokybės gerinimo sąvokos bei jų skirtumais.
7. Nepageidaujami įvykiai bei jų valdymas, pacientų saugos užtikrinimas (1,5 val.). Nagrinėjama pacientų sauga bei jos užtikrinimas sveikatos priežiūroje, kitų šalių patirtis pacientų saugos valdyme, asmens sveikatos duomenų apsauga, aptariama asmens sveikatos duomenų apsaugos svarba bei teisinė aplinka jai užtikrinti; nepageidaujami įvykiai, jų svarba, priežastys ir valdymas bei teisinė aplinka.
8. Korupcijos prevencija sveikatos priežiūroje (1,5 val.). Paskaitoje pristatoma korupcijos sąvoka, teisės aktai, reglamentuojantys korupcijos prevenciją Lietuvoje, korupcijos problema sveikatos priežiūroje Lietuvoje ir pasaulyje, efektyvios priemonės korupcijos prevencijai ir mažinimui.
9. Medicinos etikos pagrindai (1,5 val.). Paskaitoje aptariami medicinos etikos pagrindai, medicinos etikos vaidmuo ir apribojimai užtikrinant sveikatos priežiūros paslaugų kokybę.
Praktikos darbai
1. Sveikatos priežiūros kokybės dimensijos. Sveikatos priežiūros kokybės koncepcija, vertinimas, galimos nepakankamos kokybės priežastys (1,5 val.). Nagrinėjamas sveikatos priežiūros paslaugų kokybės vertinimas bei nepakankamos kokybės priežastys asmens sveikatos priežiūros įstaigose.
2. Visuotinė kokybės vadyba ir jos įgyvendinimo sveikatos priežiūroje galimybės. Kokybės vadybos metodų taikymas (1,5 val.). Praktiškai nagrinėjami kokybės vadybos metodų praktinis taikymas bei jų svarba asmens sveikatos priežiūroje ir asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės vertinimo aspektai bei visuotinės kokybės vadybos principų taikymas.
3. Kokybės rodikliai ir jų matavimas vertinant struktūrą, procesą ir rezultatą (1,5 val.). Praktiškai analizuojami ir vertinami kokybės rodikliai struktūros, proceso ir rezultato įvertinimui.
4. Nepageidaujami įvykiai bei jų valdymas, pacientų saugos užtikrinimas (1,5 val.). Nagrinėjamos rizikos valdymo procedūros sveikatos priežiūros įstaigose, nepageidaujamų įvykių sveikatos priežiūroje registravimo galimybės ir svarba.
5. Vietinis medicininis auditas (3 val.). Nagrinėjamas vidaus medicininio audito planavimas, atlikimas asmens sveikatos priežiūros įstaigose.
6. Pacientų teisių užtikrinimo galimybės. Pacientų teisių pažeidimo atvejai (1,5 val.). Praktiškai nagrinėjamos situacijos apie pacientų teisių užtikrinimą bei jų pažeidimą sveikatos priežiūroje.