Mobingas: požymiai, pasekmės, reagavimo būdai

Kodas
NS-45
Padalinys, teikiantis programą
Inovatyviosios edukacijos skyrius
Apimtis valandomis
2
Išduodamas pažymėjimas
Taip
Skirtas
LSMU dėstytojams
Ugdoma kompetencija
Kitos bendrosios
Mokymo(si) organizavimo būdas
Nuotolinis
Programą teikiantis darbuotojas (Vadovas / Dėstytojas/atsakingas asmuo, kurio reikšmė patenka į pažymėjimą)
Roza Joffė-Luinienė
Mokymų programos turinys
Tema Trukmė
Mobingo samprata.
Mobingo atsiradimo sąlygos ir prevencija.
Emocinės kompetencijos, dalyvaujančios bendravimo procese.
Bendravimo proceso elementai ir efektyvi komunikacija.
Programos temų aprašymas

Sėkmingam universiteto tikslų įgyvendinimui svarbi dalis yra vidinė komunikacija, konstruktyvus bendravimas ir darbui palankus bei geranoriškas mikroklimatas. Didelėje įstaigoje, tarpusavyje sąveikaujant dideliam kiekiui skirtingų profesijų, atsakomybių ir skirtingų asmenybių žmonių, dažnai pasitaiko nesusikalbėjimo, klaidingo vienas kito supratimo, o taip pat iškyla ir mobingo grėsmė. Mobingas reikšmingai kenkia tiek įstaigos darbui, tiek kiekvieno individo, patiriančio ar stebinčio mobingo apraiškas, psichoemocinei gerovei bei darbo našumui ir efektyvumui. Mobingo pasireiškimo būdų yra įvairių, ir ne visi jie yra lengvai pastebimi ir atpažįstami, todėl reikalinga šviesti darbuotojus, siekiant išvengti bei stabdyti mobingo pasireiškimą.

Tobulinimosi pabaiga (atsiskaitymo forma, teorinių žinių ir praktinių gebėjimų įvertinimo tvarka)

Diskusijų ir refleksijų formuojamasis vertinimas.

Literatūra

Levickaitė, K. Psichikos sveikata darbe. 2020. Prieiga per internetą: https://www.lygybesplanai.lt/wp-content/uploads/2022/12/Psichikos_sveik…
Tatar Z., B., Yuksel S. Mobbing at Workplace – Psychological Trauma and Documentation of Psychiatric Symptoms. 2019. Prieiga per internetą: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6427074/
Goleman, D. Emotional intelligence: Why it can matter more than IQ. Learning. 1996; 24(6), 49–50.

Registracijos į kursą
Šiuo metu nėra aktyvių registracijų